Optimum Team, ατενίζοντας το µέλλον, δουλεύοντας οµαδικά στο παρόν

Πρώτη έκδοση από το περιοδικό του ΠΟΙΑΘ Ιστιοπλοϊκός Κόσμος, Τεύχος 147, Νοέμβριος 2020.
Συνέντευξη στον: Παναγιώτη ∆ηµητρακόπουλο, Επικεφαλή της οµάδας Επικοινωνίας & Marketing του Ράλλυ Αιγαίου.

57th Aegean Rally 2020 ©Nikos Alevromytis

Ως συντακτική οµάδα του Ιστιοπλοϊκού Κόσµου σκεφτήκαµε, ότι το πιό επίκαιρο θα ήταν να πάρουµε συνέντευξη από τους συντελεστές της οµάδας Optimum – Samos Steamship που αναδείχθησαν νικητές του 57oυ Ράλλυ Αιγαίου. Στόχος µας συζητώντας µαζί τους, να αποκαλύψουµε για το πώς έχει επιτευχθεί αυτό το ρεκόρ στην ιστορία του Ράλλυ Αιγαίου. Αιτιολογώντας δε την αναφορά µας σε ‘ρεκόρ’ οφείλουµε να πούµε ότι η οµάδα Team OPTIMUM, εκτός του ότι ήταν όπως προαναφέραµε ο νικητής στο 57ο Ράλλυ Αιγαίου, από το 1994 έως σήµερα έχει συνολικά 26 συµµετοχές στον αγώνα και από αυτές 21 φορές έχει ανέβει στο βάθρο, ενώ τις 10 έχει κερδίσει την πρώτη θέση του Ράλλυ Αιγαίου, πάντα στην αγωνιστική κατηγορία, δηµιουργώντας και το προαναφερθέν ‘ρεκόρ’.

Νίκο Λάζο, 27 χρόνια OPTIMUM και 26 συµµετοχές στο Ράλλυ, πως και γιατί;

Ν.Λ. Το Ράλλυ Αιγαίου από όταν ήµουν µικρός µέχρι σήµερα είναι ο κορυφαίος αγώνας ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θάλασσας στην Ελλάδα. Πριν ξεκινήσουµε το 1994 την OPTIMUM οµάδα µε τον Περικλή, είχαµε ήδη τρέξει σε έξι Ράλλυ σαν πλήρωµα. Το φετινό ήταν το 31ο µας στα 40 χρόνια που τρέχω µαζί µε τον Περικλή, από το 1981. Οι συµµετοχές µας στο Ράλλυ µας γέµισαν αυτοπεποίθηση και εµπειρίες, µας χάρισαν νίκες, µας έµαθαν να µην εγκαταλείπουµε ποτέ, να αρµενίζουµε το ίδιο καλά τη νύχτα σαν να είναι µέρα, να προετοιµάζουµε σκάφος και πλήρωµα για οριακές συνθήκες νηνεµίας αλλά και µποφόρια. Οπλισµένοι µε τις εµπειρίες από τα Ράλλυ Αιγαίου πήγαµε 7 φορές στο ROLEX MIDDLE SEA RACE, κερδίσαµε και διακριθήκαµε. Μα πάνω από όλα βασίσα µετην πορεία και τα οικονοµικά της OPTIMUM οµάδας στις χορηγίες και στις διακρίσεις στο Ράλλυ Αιγαίου και στην εξαιρετική προσπάθεια προβολής στα ΜΜΕ από τον ΠΟΙΑΘ που έτσι έχει πετύχει να κάνει γνωστό το άθληµα µας στο ευρύ κοινό. Αν δεν ήταν το Ράλλυ, δεν θα είχαµε χορηγούς τόσα χρόνια, δεν θα είχαµε πάρει ποτέ 52αρι, δεν θα είχαµε κερδίσει και διακριθεί στη Μάλτα. Για µας το Ράλλυ είναι ο εθνικός µας αγώνας και κάθε χρόνο χτίζουµε το πρόγραµµα της οµάδας έτσι ώστε σκάφος και πλήρωµα να είναι στα καλύτερα του στον αγώνα.

Περικλή Λιβά, και άλλοι τρέχουν στο Ράλλυ αλλά όχι ανελλιπώς όπως το Team OPTIMUM και κυρίως δεν βρίσκονται στο βάθρο τόσο συχνά. Ποιο είναι το µυστικό της οµάδας;

Π.Λ. ∆εν υπάρχει κανένα µυστικό. Όπως είπε και ο Νίκος, για µας η συµµετοχή και διάκριση στο Ράλλυ Αιγαίου είναι ο ετήσιος κορυφαίος στόχος της οµάδας εντός Ελλάδος. Όταν βασίζεις την ύπαρξη, αλλά και τη συνέχεια της οµάδας σου σε χορηγίες, το βασικό στοιχείου του selling point είναι η συµµετοχή και η πιθανή διάκριση στο Ράλλυ Αιγαίου λόγω της µεγάλης προβολής, που έχει ώς αγώνας. Τόσο απλά. Αλλά µην ξεχνάµε επίσης, ότι το κάθε Ράλλυ Αιγαίου είναι µοναδικό αφού κάθε χρόνο η διαδροµή, τα νησιά σταθµοί, οι εκδηλώσεις διαφέρουν και έτσι δεν το χορταίνουµε ποτέ. Συµµετέχοντας στο Ράλλυ επί κοντά 10 µέρες, η οµάδα “δένει”. Τα νησιά δεν είναι σταθµοί αναψυχής αλλά σταθµοί ανασυγκρότησης για τα επόµενα σκέλη. Η οµάδα πρέπει να χαλαρώσει και να ξεκουραστεί, αλλά µε µέτρο ώστε να παραµείνει επικεντρωµένη στον αγώνα-στόχο. Αυτή η ισορροπία που επιδιώκουµε να κρατήσουµε σε µια οµάδα 15 ατόµων δεν είναι εύκολη αλλά απόλυτα απαραίτητη. Έτσι, όταν κάποιες χρονιές βάζεις στόχο αγώνες εξωτερικού, Παγκόσµια, Πανευρωπαϊκά ή άλλες µεγάλες διοργανώσεις µπορείς και φέρνεις θέση µέσα στην 10αδα που για µας είναι πολύ σηµαντικό µέτρο σύγκρισης για το που στέκεται η οµάδα σε διεθνές επίπεδο.

∆ιαβάζουµε συχνά άρθρα στο site της οµάδας OPTIMUM ή post στην ανάλογη σελίδα της στο Facebook. Όµως ένα πρόσφατο µου τράβηξε την προσοχή και ήταν αυτό που αναφερόταν στο OPTIMUM Team spirit. Πώς θα το ανέλυες περισσότερο αυτό Περικλή;

Π.Λ. Πραγµατικά, η οµάδα µας στηρίζεται στο πνεύµα του «µετέχω», «είµαι µέλος», «βάζω πλάτη», «µοιράζοµαι», «πετυχαίνω», «στηρίζω» την οµάδα που γεννήθηκε και «λειτουργεί» στο πέρασµα των χρόνων. Πλέον όλο αυτό αποτελεί κατάκτηση και όλοι µας το ποτίζουµε να ανθίζει και να µας καθοδηγεί. Βασίστηκε αρχικά στην έκδοση του ετήσιου προγράµµατος αγώνων και προπονήσεων που όλα τα µέλη της οµάδας κολλούσαν µε µαγνήτη στο ψυγείο του σπιτιού τους κάθε Ιανουάριο για να το βλέπουν και να ξέρουν, οι συγκάτοικοι τους ότι τις τάδε µέρες κατά τη διάρκεια της χρονιάς µετέχω στην OPTIMUM οµάδα και δεν είµαι διαθέσιµος για τίποτε άλλο. «Αν θέλει η αδερφή µου να παντρευτεί να ξέρει να διαλέξει ηµεροµηνία που είµαι διαθέσιµος αλλιώς να µην παρεξηγηθεί που δεν θα παραστώ. ∆εν θα κρεµάσω την οµάδα µου παρά µόνο για ανωτέρα βία». 27 χρόνια µετά έχουµε παντρευτεί, χωρίσει, έχουµε παιδιά, έχουµε αλλάξει δουλειές, έχουµε χάσει γονείς, αδέλφια, αγαπηµένα πρόσωπα, αλλά η OPTIMUM οµάδα είναι σταθερά εκεί για όσους πέρασαν και µπολιάστηκαν στο πνεύµα της. Φετινό παράδειγµα η επάνοδος Κωστή Αφεντάκη και Γιάννη Κάπου στην ενεργό δράση µετά από χρόνια απουσίας λόγω άλλων υποχρεώσεων ή επιλογών ζωής. Οι φιλίες και οι δεσµοί που χτίσαµε θαλασσοδαρµένοι, οι νίκες, οι ήττες, οι ζηµιές, τα απρόοπτα, τα ρεκόρ, οι εµπειρίες που ζήσαµε όλα αυτά τα χρόνια έχουν δηµιουργήσει έναν ισχυρό άγραφο αξιακό κώδικα που αποτελεί πλέον Συνέντευξη στον: Παναγιώτη ∆ηµητρακόπουλο, Επικεφαλή της οµάδας Επικοινωνίας & Marketing του Ράλλυ Αιγαίου Optimum Team, ατενίζοντας το µέλλον, δουλεύοντας οµαδικά στο παρόν το πνεύµα λειτουργίας της οµάδας και µας προτρέπει όλους να βάλουµε την οµάδα πάνω από το εγώ και έτσι να µακροηµερεύουµε.

Κάνατε φέτος ντεµπούτο στο Ράλλυ Αιγαίου µε τη φρέσκια και πανέµορφη εµφάνιση τους σκάφους σας, µε τα χρώµατα του νέου σας χορηγού, τη ναυτιλιακή εταιρεία Samos Steamship. Θέλεις Νίκο να µοιραστείς µαζί µας κάποια στοιχεία για τη νέα σας συνεργασία;

Ν.Λ. Το 1992 η ∆ιεθνής Ιστιοπλοϊκή Οµοσπονδία επέτρεψε µέσα από τους κανονισµούς που διέπουν το άθληµα την παρουσία χορηγών στις οµάδες/σκάφη µε συγκεκριµένες απαιτήσεις και προδιαγραφές. Τη χρονιά εκείνη τρέχαµε µε το κόκκινο 1/2 Ton Don Quixote IV του Περικλή και ήµασταν από τους πρώτους που εµφανιστήκαµε µε χορηγό την εταιρία software UNISOFT. Η εµπειρία ήταν θετική για αµφότερους και έκτοτε στηρίξαµε τη δηµιουργία και πορεία της οµάδας σε συνεργασίες µε χορηγούς και υποστηρικτές µε πρόγραµµα και στόχους. Όλες οι συνεργασίες αυτές ξεκίνησαν για ένα έτος και οι περισσότερες επεκτάθηκαν σε 3-4 έτη µε κορυφαία την 7ετή συνεργασία µε τη WASH & GO που µας επέτρεψε και την επένδυση στο 52αρι OPTIMUM 3 το 2003. Στον αγώνα της Άνδρου 2019 µας προτάθηκε µια συνεργασία µε τη Samos Steamship, εκ των παλαιότερων εταιριών στο χώρο της ναυτιλίας, συµφερόντων οικογένειας Ιγγλέση. Η εµπειρία ήταν παραπάνω από θετική και για τις δύο πλευρές, κερδίσαµε µάλιστα την πρώτη θέση, και έτσι άνοιξε η συζήτηση για κάτι πιο οργανωµένο και µε ετήσια διάρκεια καταρχήν. Το ενδιαφέρον της Samos εστιάζεται κυρίως στο να δώσει τη δυνατότητα στους συνεργάτες της να βρεθούν πάνω σε ένα καθαρόαιµο αγωνιστικό σκάφος και να αποτελέσουν µέρος της οµάδας, να συνεργαστούν και να πετύχουν στόχους. Έτσι για το 2020, και λόγω κορωνοϊού η συνεργασία επεκτάθηκε µέχρι το τέλος 2021, η οµάδα ΟPTIMUM Samos Steamship θα δίνει το αγωνιστικό παρόν µε προπονηµένους και προετοιµασµένους συνεργάτες της Samos στο πλήρωµα της, που επιζητούν να ζήσουν την εµπειρία και να γνωριστούν καλύτερα µεταξύ τους σε µια δραστηριότητα εκτός χώρου εργασίας. Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε ένα γενικότερο πρόγραµµα εµπέδωσης κλίµατος καλής και παραγωγικής συνεργασίας των στελεχών της Samos που προωθεί το τµήµα προσωπικού σε µόνιµη βάση. Εµείς από την πλευρά µας είµαστε πολύ χαρούµενοι καθώς µας δίνεται η δυνατότητα να δείξουµε σε νέο κοινό την οµορφιά του αθλήµατος µας και να αποδείξουµε πέραν πάσης αµφιβολίας τα θετικά της οµαδικότητας και της καλής συνεργασίας.

Νίκο, ξαφνιαστήκαµε όταν είδαµε νέα ονόµατα σαν κυβερνήτες της OPTIMUM οµάδας για το 57ο Ράλλυ Αιγαίου. Πως και γιατί αυτή η ξαφνική αλλαγή;

Ν.Λ. Καθόλου ξαφνική. Η οµάδα επιβιώνει στο χρόνο γιατί ανανεώνεται µερικώς κάθε χρόνο. Ο πατέρας µου που πίστευε πολύ στους νέους µε πάθος για δηµιουργία, που δουλεύουν ακούραστα µέχρι να πετύχουν τους στόχους τους, µας έδωσε τις γνώσεις του, την στήριξη και την ευκαιρία να γράψουµε τη δική µας πορεία µε τον Περικλή. Χτίσαµε από το µηδέν την OPTIMUM οµάδα, όταν ήµασταν under 30 και τώρα κρίναµε ότι δύο εξαιρετικοί νέοι που είναι κάποια χρόνια στην οµάδα και έχουν εµποτιστεί στο OPTIMUM spirit ήρθε η ώρα να ηγηθούν και να οδηγήσουν την οµάδα ακόµα πιο ψηλά. Οι υπόλοιποι θα τους στηρίξουµε στην πορεία που θα χαράξει η ορµή της νιότης και της δυναµικής που κρύβουν µέσα τους και που ούτε οι ίδιοι γνωρίζουν. Χάρη Μαυρογεώργη, είσαι 25 ετών και φέτος βρισκόσουν στο τιµόνι της OPTIMUM οµάδας.

Πως συνέβη και ποιες οι προκλήσεις στη νέα σου θέση;

Χ.Μ. Με τιµά η νέα µου θέση ως κυβερνήτης της οµάδας OPTIMUM καθώς αναγνωρίστηκαν και επιβραβεύτηκαν οι ικανότητες µου στο τιµόνεµα, στο τριµάρισµα µαΐστρας, στις επιλογές τακτικής, στην ανάλυση & πρόβλεψη των ιστιοδροµιών (weather routing) και στην πλοήγηση του σκάφους. Από µικρός αγάπησα την ιστιοπλοΐα και γρήγορα ξεκίνησα τον πρωταθλητισµό στην κλάση Laser στην οποία κατέκτησα κορυφαίες θέσεις σε παγκόσµια, πανευρωπαϊκά και πανελλήνια πρωταθλήµατα. Όταν εντάχθηκα στην οµάδα το 2016 δεν είχα εµπειρία από αγώνες ανοικτής θαλάσσης παρά µόνο ιστορίες από τον πατέρα µου ( Πάνο Μαυρογεώργη ) για Ράλλυ Αιγαίου που και ο ίδιος είχε αγωνιστεί και κερδίσει µε σκάφη IOR. Από τους πρώτους µόλις µήνες στην οµάδα έµαθα πάρα πολλά χάρις στην ιδανική πλατφόρµα, αυτήν της νοοτροπίας της οµάδας OPTIMUM και ενός καθαρόαιµου αγωνιστικού σκάφους 52 ποδιών. Πιστεύω ότι η συνεχής «δίψα» µου για νέες γνώσεις, νέες εµπειρίες, νέες προκλήσεις και η απόδοση µου στους αγώνες, ήδη 3 νίκες σε Ράλλυ Αιγαίου, 9η θέση στο Πανευρωπαϊκό και η νίκη στην κατηγορία µας το 2018 στον αγώνα Rolex Middle Sea, είναι ίσως οι λόγοι που οδήγησαν την οµάδα και τον Περικλή Λιβά & τον Νίκο Λάζο να µε εµπιστευτούν ως κυβερνήτη της οµάδας OPTIMUM. Είναι ευκαιρία για εµένα και τον Βαγγέλη Νικολόπουλο να µάθουµε ακόµη περισσότερα από τους έµπειρους, να µπούµε στα παπούτσια τους, να στοχεύσουµε στη συνέχεια των επιτυχιών τους και γιατί όχι να ανεβάσουµε ψηλότερα τον πήχη. Οι προκλήσεις σε αυτή τη θέση είναι συνεχείς και απαιτητικές. Σε κάθε δευτερόλεπτο πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα οφείλεις να µην χάνεις την οπτική του στόχου, να βλέπεις τη γενική εικόνα όπως την οµαλή και αποδοτική επικοινωνία του πληρώµατος, τα όρια αντοχής του εξοπλισµού και πανιών, τις αποφάσεις τακτικής και συνεχώς να εκµεταλλεύεσαι το 100% των καταστάσεων είτε αυτό λέγεται αλλαγές στον αέρα – πανιά είτε λάθη αντιπάλων. Όµως η θέση αυτή γίνεται πολύ πιο εύκολη όταν όλο το πλήρωµα είναι ενωµένο, οργανωµένο, µε κοινό στόχο και µε τη συνεργασία του χορηγού µας Samos Steamship, γεγονός που αποδείχτηκε στη φετινή νίκη µας στο 57ο Ράλλυ Αιγαίου, όντας πρώτη φορά κυβερνήτης.

57th Aegean Rally 2020 ©Nikos Alevromytis

Βαγγέλη Νικολόπουλε, λίγο πριν συµπληρώσεις τα 30 σου βρίσκεσαι και εσύ στο τιµόνι της OPTIMUM οµάδας. Πως συνέβη και τι ονειρεύεσαι;

Β.Ν. Έχοντας µεγαλώσει στον Ναυτικό Όµιλο Καλαµακίου η οµάδα Optimum πάντα ξεχώριζε στα µάτια µου, όλοι οι µικροί αθλητές των Optimist παρατηρούσαµε και θαυµάζαµε το καθαρόαιµο αγωνιστικό της οµάδας µε τους χορηγούς και τις διακρίσεις του. Ειδικά όταν ήρθε το 52αρι ήταν κάτι εντελώς πρωτόγνωρο για εµένα, επιβλητικό, µε το ψηλό carbon κατάρτι του να ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα σκάφη της µαρίνας Αλίµου. Η ενασχόλησή µου µε την αγωνιστική ιστιοπλοΐα ανοιχτής θαλάσσης ξεκίνησε το 2004 µε το σκάφος του πατέρα µου, αν και τότε πρώτη προτεραιότητα ήταν το τρίγωνο. Τα επόµενα χρόνια φαίνεται ότι µε κέρδισε η ανοιχτή θάλασσα. Όντας µέλος σε µικρές οµάδες, µε λιγότερη εµπειρία, αλλά µε δίψα για βελτίωση, παρατηρούσαµε τα άλλα σκάφη και µε επιπλέον δικές µας ιδέες προσπαθούσαµε πάντα να βελτιώσουµε τα συστήµατα, τους αυτοµατισµούς και τις κινήσεις µας. Έτσι, είχα τη χαρά να αγωνίζοµαι µε σκάφη που µε δουλειά και πάθος εξελίχθηκαν και τελικά διακρίθηκαν, όπως η οµάδα CHIARA-IASON του Νίκου Φωτίου επίσης από τον Ν.Ο.Καλαµακίου, µε την οποία κερδίσαµε το Ράλλυ Αιγαίου το 2018 µετά από σκληρή προσπάθεια 6 ετών. Μετά τη νίκη αυτή δέχτηκα πρόσκληση από τον Περικλή Λιβά και τον Νίκο Λάζο να συµµετάσχω στην οµάδα για το Rolex Middle Sea Race. Αυτό ήταν, εκεί άρχισε η ένταξή µου στην οµάδα. Η διαφορά στην οµάδα του Optimum είναι ότι µετά από 27 χρόνια και πολλά µέλη που έχουν περάσει από την οµάδα, µε τον καθένα να βάζει ένα λιθαράκι στην εξέλιξή της, τα περισσότερα από θέµατα που µε είχαν απασχολήσει παλαιότερα, τα βρήκα ήδη λυµένα. Η ιστιοπλοΐα όµως ποτέ δε σταµατά, το πνεύµα της οµάδας είναι ότι πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, ο καθένας στα θέµατα των αρµοδιοτήτων του και συνολικά ως οµάδα συζητάµε και δοκιµάζουµε νέες τεχνικές και ιδέες ενώ παράλληλα η τεχνολογία εξελίσσεται και εµείς την παρακολουθούµε. Η κίνηση του Περικλή και του Νίκου να τοποθετήσουν τον Χάρη Μαυρογεώργη και εµένα στη θέση των κυβερνητών δεν ήταν κάτι που περιµέναµε, µάλλον άφωνους µας άφησε και εµάς! Ταυτόχρονα βέβαια, µας τιµά και ελπίζουµε να ανταπεξέλθουµε στις προσδοκίες τις δικές τους και όλης της οµάδας. Σίγουρα έχουµε πολλά ακόµα να µάθουµε και προκλήσεις να αντιµετωπίσουµε. Πράγµατα που ίσως πριν 27 χρόνια έµοιαζαν απίθανα, όπως η διαχρονικότητα της οµάδας και οι επιτυχίες σε Ελλάδα και εξωτερικό, που έχουν γίνει πραγµατικότητα. Αντίστοιχα, µπορούµε να ελπίζουµε στη συνέχιση και σε ακόµα περισσότερα για το µέλλον.

Ποιος θα είναι ο ρόλος σας εσένα Περικλή, αλλά και του Νίκου από εδώ και πέρα στην OPTIMUM οµάδα;

Π.Λ. Με τον Νίκο παρακολουθούµε εδώ και δεκαετίες και έχουµε σαν παράδειγµα προς µίµηση την πιο αναγνωρίσιµη, µακροβιότερη και πιο επιτυχηµένη οµάδα ιστιοπλοΐας στον κόσµο, την Team New Zealand. H οµάδα αυτή πέρασε µεγάλες κρίσεις, αλλά χάρη στη σιδηρά πειθαρχία και διατήρηση του µοναδικού οµαδικού πνεύµατος και αρχών της από τον Grant Dalton και άλλων “παλιών”, γράφει όχι µόνο ιστορία αλλά οδηγεί µε τις πρωτοβουλίες της το άθληµα σε νέους ορίζοντες. Βλέπουµε λοιπόν να ακολουθούµε την πορεία του Dalton και σιγά σιγά να µειώνουµε την παρουσία µας σαν racing crew και να αυξάνουµε τον επιτελικό µας ρόλο καθώς πιστεύουµε ότι έτσι µόνο θα υπηρετήσουµε την οµάδα καλύτερα και θα απολαύσουµε περισσότερες επιτυχίες για πολλά-πολλά χρόνια ακόµα. Η πρόσφατη ένταξη της ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης ως ολυµπιακό αγώνισµα και µάλιστα σαν αγώνισµα µε διάρκεια 3 µερόνυχτα non stop, αποτελεί νέα πρόκληση για την OPTIMUM οµάδα που διαθέτει τη µεγαλύτερη εµπειρία στην Ελλάδα σε προετοιµασία και συµµετοχή σκάφους/πληρώµατος σε διεθνείς αγώνες τέτοιας διάρκειας. Αντίστοιχα η νέα διοργάνωση του ΑΕGEAN 600 από τον ΠΟΙΑΘ αποτελεί νέα πρόκληση για την OPTIMUM οµάδα καθώς τώρα θα πρέπει να προετοιµαστούµε για να µπορούµε να κερδίζουµε τις καλύτερες ξένες οµάδες που θα έρχονται να αγωνιστούν στο Αιγαίο µας ώστε να µένει το τρόπαιο εδώ. Οι εξελίξεις και οι προκλήσεις είναι µπροστά µας και είµαστε αποφασισµένοι να µην τις αφήσουµε να µας προσπεράσουν. Έχουµε και όραµα και σχέδιο προς υλοποίηση µε άσβηστο πάθος για OPTIMUM for ever!

Κύριε Ιγγλέση, η εταιρία σας είναι ο νέος υποστηρικτής της Optimum οµάδας και µάλιστα στις δύο µέχρι τώρα συµµετοχές της µε τα χρώµατα της εταιρίας σας έχετε πετύχει ισάριθµες νίκες, θέλετε να µοιραστείτε τις σκέψεις σας µαζί µας;

H Samos Steamship Co. µε παρουσία πάνω από 150 χρόνια στον χώρο της Ναυτιλίας, βρίσκεται στην 4η διοικητική της γενιά. Έµφαση δίνεται πάντα στην ποιότητα της εργασίας και στο πολύ δυνατό επιστηµονικό προσωπικό. Σήµερα ο µέσος όρος ηλικίας των εργαζοµένων του κέντρου διοίκησης στο Π.Φάληρο είναι τα 35 χρόνια ,ενώ όλοι έχουν υψηλή ναυτική και επιστηµονική κατάρτηση. Εκτιµήσαµε τις δυνατότητες της οµάδας Optimum και αναγνωρίσαµε ως καίριο κοινό σηµείο την µακρά και πολύ επιτυχή παρουσία της στον χώρο της Ιστιοπλοΐας Έτσι δίνουµε την δυνατότητα στον κόσµο µας να έχει επαφή µε την θάλασσα, όχι µόνο επαγγελµατική αλλά και αθλητική, θέλοντας να ενισχύσουµε το σθένος, που η επαφή µε την θάλασσα εξασφαλίζει. Ακολουθήσαµε στην κοινή µας προσπάθεια µε την Optimum οµάδα,το εταιρικό µας στίγµα, που στηρίζεται στα πολύ καλά εργαλεία και στον άρτιο εξοπλισµο. Έτσι δόθηκε έµφαση στον εξοπλισµό του σκάφους, βάση της τεχνογνωσίας και της πείρας των ανθρώπων µας σε συνεργασία πάντα µε τους καταξιωµένους Περικλή Λιβά και Νίκο Λάζο, δηµιουργώντας προυποθέσεις για σηµαντικές διακρίσεις και νίκες.